REKLAMAČNÝ PORIADOK
Tento reklamačný poriadok sa riadi príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a ustanoveniami Zákona č.250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskor. predpisov pri zodpovednosti za vady a uplatňovaní zodpovednosti za vady predávaných tovarov a poskytovaných služieb.
V zmysle čl. 2 písm. c, smernice EP a rady č.2005/29/ES " produkt " je akýkoľvek tovar alebo služba vrátane nehnuteľností, práva a záväzku.
I.
Všeobecné ustanovenia
1. Predávaný produkt musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi
ustanovenú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez vád, najmä musí
zodpovedať záväzným technickým normám.
2. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný produkt pri jej prevzatí
kupujúcim. Pri použitých produktoch nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté
ich použitím alebo
opotrebením. Pri produktoch predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci
za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
3. Vlastnícke právo kúpeného produktu prechádza na kupujúceho okamihom
zaplatenia danej veci. Pri samoobslužnom predaji dochádza k prevodu
vlastníckeho práva ku kúpenému produktu okamihom zaplatenia kúpnej ceny za
produkt.
4. Nadobudnutím vlastníckeho práva prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo
náhodnej skazy, zničenia a poškodenia produktu.
II. Lehoty na uplatnenie reklamácie
1. Všeobecná záručná lehota je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia
produktu kupujúcim. Ak je na predávanom produkte, jeho obale alebo návode
vyznačená lehota na použitie (expiračná doba), záručná lehota sa neskončí pred
uplynutím tejto lehoty.
2. Ak sa na predávaný produkt vzťahuje záručná lehota dlhšia ako 24 mesiacov je
predávajúci povinný vydať kupujúcemu pri predaji záručný list s vyznačením
záručnej lehoty. V záručnom liste sú uvedené podmienky a rozsah tejto záruky.
3. Práva zo zodpovednosti za vady musí kupujúci uplatniť v záručnej lehote,
inak tieto práva zanikajú.
III.
Miesto uplatnenia reklamácie
1. V prevádzkarni realitnej kancelárie STK Reality s.r.o. , Strojarska 4114, Snina, 069 01 si spotrebiteľ uplatňuje reklamáciu bezodkladne po zistení vady produktu. Reklamáciu si spotrebiteľ môže písomne aj na adrese: STK Reality s.r.o. , Strojarska 4114, Snina, 069 01. Zároveň musí byť dodržaná podmienka predloženia dokladu o kúpe produktu a reklamovaného produktu.
2. Reklamáciu si spotrebiteľ uplatňuje u vedúceho
zamestnanca alebo konateľa spoločnosti.
3. Reklamácia si spotrebiteľ uplatňuje bezodkladne po zistení vady produktu.
4. Ak je produkt naďalej používaný kupujúcim
s vadou, následkom čoho je jej neodstrániteľnosť, nebude reklamácia
predávajúcim uznaná.
5. Pracovník poverený vybavovaním reklamácii vystaví kupujúcemu reklamačný
list, v ktorom uvedie druh produktu, kedy bol zakúpený, jeho cenu, rozsah vady,
dátum vystavenia reklamačného listu a kupujúci svojím podpisom potvrdí
odovzdanie reklamovaného produktu.
IV. Odstrániteľné vady
1. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby vada bola
bezplatne, včas a riadne odstránená a predávajúci je povinný túto vadu bez
zbytočného odkladu odstrániť.
2. Za odstrániteľné vady sa považujú vady produktu odstránením ktorých neutrpí
kvalita a úžitkové vlastnosti produktu.
3. V prípade, že predaný produkt ešte nebol použitý môže kupujúci požadovať
výmenu produktu. To isté môže kupujúci žiadať vo vzťahu k súčasti produktu, ak
s vada týka len tejto súčasti.
4. Predávajúci má možnosť namiesto odstránenia vady vymeniť vadný produkt za
bezvadný.
5. Ak ide o odstrániteľné vady, avšak kupujúci nemôže produkt pre opätovné
vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet opráv riadne užívať má
kupujúci právo na výmenu produktu, alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
6. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci
po skončení opravy bol povinný produkt prevziať sa do záručnej doby nepočíta.
Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil,
ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
V. Neodstrániteľné vady
1. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa produkt
mohol riadne užívať ako produkt bez vady, má kupujúci právo na výmenu produktu
alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
2. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, pri ktorej možno produkt používať, má
kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny produktu. Pri určovaní výšky
primeranej zľavy sa prihliada na charakter vady, stupeň a spôsob opotrebenia
produktu, dĺžku používania produktu a možnosti jeho ďalšieho užívania.
VI. Alternatívne riešenie mimosúdnych sporov
a) Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, na adresu: STK Reality s.r.o. , Strojarska 4114, Snina, 069 01 ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektmi sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
b) Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na https://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
c)Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ - fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou.
Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
V Snine dňa 01.01.2018